Heihei! Det var vel på tide å oppdatere bloggen og sørge for at dere ikke tror at jeg har dødd. Dessuten er jo det »frokost-tips-søndag» og det kan jo jeg ikke gå glipp av. Det som har vært problemet er at jeg har ikke min egen datamaskin som dere vet og har heller ikke et skikkelig redigeringsprogram for bildene mine. Da har det vært så demotiverende å prøve å blogge for alle bildene blir bare…vel…drit stygge. Men nå lastet jeg ned photoshop for jeg har en liten anelse om at det kommer til å ta en stund før min kjære Macbook kommer tilbake fra verksted. Så da får jeg bare knipe sammen og bruke det jeg får.

På lørdager pleier jeg å ta et såkalt »cheat-meal» og i går ble det både »cheat-middag» og »cheat-dessert». Haha. Kjøpte en legendarisk godtepose, men kom meg ikke gjennom halvparten engang. Så den står nok til neste lørdag. Men jeg trengte det virkelig, for å gå rundt med et søtsug i en lang periode er ikke bra og nå føler jeg meg motivert og klar for en ny uke.

Vel, over til dagens tips! Inspirasjonen og smoothie-oppskriften til dagens frokost kom fra ShakeForShape.se. Kom over denne bloggen da jeg snoket rundt på instagram etter inspirasjon en dag. Jeg må helt ærlig si at jeg satt lenge å stalket denne dama på både instagram og blogg, for herlighet…så utrolig mange nydelige bilder og oppskrifter på smoothies! Anbefaler alle å ta en tur innom og prøve noen av oppskriftene, for hun er virkelig flink!

Så da ble det smoothie-bowl til frokost i dag og jeg skal fortelle dere hvordan dere like enkelt kan lage denne gode og sunne frokosten. Først og fremst må du mikse deg en smoothie, hvilket som helst. Valget falt på en grønn smoothie for min del. Her er ingrediensene jeg brukte til smoothien.

♥ 1/2 avokado
♥ 1/2 mango
♥ 1/2 appelsin
♥ 1 sitron
♥ 1,5 dl skummet melk (men du kan bruke hva du vil egentlig, havremelk, kokosmelk, vann etc)
♥ 30 g Whey proteinpulver (valgfritt)

Da bare hiver du alt sammen i en blender og mikser det til en fin og »smooth» smoothie. Deretter heller du smoothien over i en skål og topper det med frukt, bær, nøtter, frø eller müsli. Jeg toppet min med bi-pollen, gojibær, eple, granola, blåbær og chiafrø.

IMG_7129 IMG_7134 IMG_7144

 

IMG_7210